KÖPVILLKOR

Varmt välkommen till elektronik.se. Följande villkor är enbart tillämpliga för dig som konsument och gäller för användning och alla beställningar som görs av kunden, hädanefter kallad ”du” eller “dig” hos Elektronik since 1963 AB, org.nr. 559332-1283, Kopparbergsgatan 4A, 214 44 Malmö, hädanefter kallad ”vi” eller “oss”, på vår webbplats elektronik.se och tillhörande sidor, hädanefter kallad “webbplatsen” eller “sajten”.

PRIS

De priser som anges på webbplatsen är inklusive mervärdesskatt (moms) på 25%, i enlighet med tillämplig lagstiftning. För dig som beställer från/till en adress utanför Sverige, observera att eventuella importtullar och skatter kan tillkomma. De debiteras när din order når din leveransadress och du är själv betalningsansvarig för dessa avgifter.

I kassan visas den totala kostnaden inklusive eventuell fraktkostnad.

BETALNING

I samarbete med Walley - Collector Bank kan du välja följande betalsätt; Swish, kortbetalning, faktura 14 dagar, delbetalning eller bankbetalning via Trustly.

Kort- och bankbetalningar görs smidigt utan att du lämnar vår webbplats. Vi tar inte ut några extra avgifter för kortbetalningar. Däremot kan det hända att din bank tar ut en extra avgift beroende på korttyp och bank. Vid betalning med kredit- eller bankkort börjar villkoren gälla så snart korttransaktionen har godkänts. I de fall då ingen betalning mottagits efter att du skickat din beställning, kan beställningen automatiskt komma att upphävas.

Vid faktura eller delbetalning får du hem varorna innan du utför betalningen. Du kan sedan välja om du vill dela upp beloppet eller betala hela direkt.

Walley - Collector Banks fullständiga betalningsvillkor.

BESTÄLLNING

För att göra en beställning på webbplatsen måste du ha fyllt 18 år eller ha målsmans tillstånd. Vi accepterar inte enligt svensk lagstiftning kreditköp från personer under 18 år. Vi förbehåller oss rätten att neka eller ändra din beställning vid exempelvis betalningsanmärkningar eller felaktiga personuppgifter.

Det är viktigt att du är skriven på den adress som du önskar leverans till.

BEKRÄFTELSE

När vi har tagit emot en beställning av dig skickar vi en bekräftelse till din mejladress du angett, bekräftelsen utgör också ditt kvitto på att köpet är genomfört. Det är därför av stor vikt att du skriver in rätt uppgifter när du gör en beställning. Vi rekommenderar att du sparar bekräftelsen för att underlätta framtida kontakter med vår kundservice.

OUTLÖSTA PAKET

Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i 14 dagar. Hämtar du inte försändelsen och den går i retur till oss så debiterar vi dig 299 kr för att täcka upp de kostnader som uppkommer i och med hanteringen av returen. Det gäller även beställningar där du har skrivit in en felaktig adress och du inte har möjlighet att hämta ut paketet. Vi uppmanar dig att säkerställa att du har skrivit in korrekt adress och endast beställa de produkter som du vill ha för att minimera påverkan på miljön.

LEVERANS

Varor som finns i lager levereras normalt inom det antal arbetsdagar som anges på webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats, t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager.

AVBESTÄLLNINGAR

Om du upplever att leveransen är osedvanligt försenad vilket föranleder att du inte längre vill genomföra ditt köp åligger det dig att göra en avbeställning. En avbeställning är inte giltig förrän en bekräftelse har mottagits. Om en produkt inte längre säljs innehar vi rätten att avbeställa köpet och göra en återbetalning, vi kommer att underrätta dig om en returvara eller en motsvarande produkt finns tillgänglig.

Vi har inget ansvar för indirekta förluster eller ansvarsskyldighet för eventuella förluster eller skador som uppstår i samband med din beställning.

TRANSPORTSKADA

Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du skador på paketet ska du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

ÅNGERRÄTT OCH BYTESRÄTT

Enligt distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du 14 dagars ångerrätt. Vi har en utökad ångerrätt som innebär att du har möjlighet att lämna tillbaka och byta ut en eller alla produkter som du har beställt inom 60 dagar efter att du mottagit försändelsen. Produkten ska vara i samma skick som när den mottogs, produkten ska även ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken.

Vi betalar tillbaka beloppet när produkten är mottagen och inspektion av produkten är godkänd. Återbetalningen sker på samma sätt som det betalningsalternativ du valde, om inte något annat är överenskommet eller det finns hinder för sådan återbetalning.

Om du valt att betala din order med faktura och behöver returnera varor så rekommenderar vi att du förlänger fakturans förfallodag. Det gör du enklast genom att logga in på “Mina Sidor” hos Walley, antingen på Walley.se eller i appen. Förlängning av förfallodagen kan inte göras efter angivet förfallodatum.

Som kund är du alltid ansvarig för att din faktura betalas enligt angivet förfallodatum. Även om du returnerat en eller flera varor så gäller hela fakturabeloppet. Du kan inte själv dra av värdet för de returnerade varorna eller vänta med att betala tills din retur hanterats och din faktura justeras. Vi står inte för eventuella avgifter på grund av försenad betalning.

Se vår fullständiga returpolicy gällande byten och ånger.

FORCE MAJEURE

Elektronik.se ansvarar inte för skadeståndsansvar och andra påföljder som är orsakade av omständigheter bortom egen kontroll. Exempel: vid händelse av krig, krigsliknande händelse, revolution, ny/ändrad lagstiftning, uppror, myndighetsåtgärd, statlig intervention, strejk, lockout, blockad, bränder, dåliga transport- och väderförhållanden, naturkatastrof eller liknande händelser, tekniska problem i fel i el-/tele/dataförbindelser eller annan kommunikation som resulterar i utebliven eller försening av leverans från leverantörer och underleverantörer.

INNEHAVARE AV RÄTTIGHETER

Allt innehåll på denna webbsida, www.elektronik.se, ägs av Elektronik since 1963 AB eller dess licensgivare. Informationen är således skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Det innebär att inget innehåll får kopieras eller användas utan ett skriftligt godkännande från elektronik.se.

ÄNDRINGAR

Vi reserverar sig för slutförsäljning, eventuella bild- och skrivfel på webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar och felaktig information angående om en vara finns i lager. Vi har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. Om felaktigt pris har angetts för en vara som du har beställt så kommer vi naturligtvis att meddela dig om detta och invänta ditt godkännande av det korrigerade priset innan vi fortsätter med beställningen. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras motsvara identiskt utseende, funktion eller ursprung.

ÄNDRINGAR AV VILLKOREN

Elektronik.se förbehåller sig rätten att utföra ändringar i dessa villkor, detta kan ske när som helst. Vi rekommenderar att du håller dig uppdaterad om våra villkor som gäller innan varje köp.

PERSONLIG INFORMATION

För att du ska kunna genomföra ett köp kommer vi att spara vissa av dina personuppgifter. Du har rätt att begära tillgång till din data och få den borttagen, eller om någon information är felaktig kan du få den ändrad. Vi kan också komma att använda cookies, till exempel för att förbättra din upplevelse av denna webbplats.

Du kan läsa mer om hur vi använder personuppgifter och cookies i vår integritetspolicy.

TVIST

Eventuella tvister löses i första hand i kontakt med vår kundservice. Skulle ärendet mot förmodan inte lösas tillsammans med vår personal, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.

Logga in