RETURPOLICY

Vi erbjuder 60 dagars öppet köp så att du kan returnera dina produkter om du av någon anledning skulle ångra ditt köp.

Produkten ska vara i samma skick som när den mottogs och ligga i sin originalförpackning med intakta etiketter och skyddande klistermärken. Produkten måste vara komplett, ren och i övrigt oskadd. Vi kommer annars att betrakta produkten som använd.

Alla returnerade produkter ska vara i sådant skick att de kan säljas till en ny kund utan prisavdrag.

NÄR GÄLLER INTE ÅNGERRÄTTEN?

Smartwatch som kopplats till telefonen anses vara använd då plomberingen är bruten och känsliga personuppgifter kan att ha lagrats på klockan.

Vid köp av hygienprodukter upphör ångerrätten. Exempel på hygienprodukter är; tandvårdsprodukter, hud- och kroppsvårdsprodukter, öronproppar/in-ear hörlurar, massagepistoler.

ANSVAR OCH RETURKOSTNAD

Kunden ansvarar för att produkten kommer fram och står även för att betala returkostnader. Du som kund har bevisbördan för att varan har skickats tillbaka till oss och ska ha dokument som styrker tidpunkten för leveransen.

OUTLÖSTA PAKET

Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i 14 dagar. Hämtar du inte försändelsen och den går i retur till oss så debiterar vi dig 299 kr. Vid beställningar där du har skrivit in en felaktig adress och du inte har möjlighet att hämta ut paketet debiterar vi en avgift på 199 kr. Dessa avgifter tillkommer för att täcka upp de kostnader som uppkommer i och med hantering av returen.

För tyngre produkter som airfryer och elscooter debiteras du även för fakturerade leveranskostnader från Bring, vilket gäller i båda fallen ovan.

FÅR JAG ÖPPNA FÖRPACKNING?

Som nämn ovan försvinner ångerrätten om du bryter plomberingen. I de fall då förpackningen inte är förseglad får du öppna förpackningen och undersöka produkten. Om produkten blir skadad under undersökningen eller om intakta klistermärken tas bort kan vi inte sälja vidare produkten. Det innebär att vi måste göra ett avdrag för värdeminskningen och återbetalar dig mellanskillnaden.

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Du måste meddela vår kundtjänst före retur. Sedan fyller du i Returformuläret. Det ska vara med i returpaketet. Det ska tydligt framgå på paketet vem avsändaren är för att vi ska ha möjlighet att behandla returen.

När vi har mottagit returen återbetalas beloppet på samma sätt som vi mottog betalningen inom 10 arbetsdagar. Återbetalningstiden kan variera beroende på vilken bank eller kortutgivare du har. Om du har använt ett presentkort vid beställning kommer det aktuella beloppet att återföras till presentkortet.

HUR GÖR JAG ETT BYTE?

Om du vill göra ett byte returnerar du produkterna enligt ovan så som en vanlig retur. Du ska också ta kontakt med oss för att meddela att du vill göra ett byte. Då kommer vi att skicka ut dina nya produkter inom 2-5 arbetsdagar. När du har mottagit din nya leverans, startar nya 60 dagar med öppet köp.

RETURPROCESS

  1. Du måste meddela vår kundtjänst före retur. Vi behandlar inte returer där kunden inte har meddelat i förväg om retur.
  2. Fyll i den bifogade ångerblanketten och retursedeln och lägg sedan dem i paketet tillsammans med produkterna du vill returnera. Du hittar ångerblanketten längst ned på den här sidan. Det måste tydligt framgå på paketet vem avsändaren är för att vi ska kunna behandla returen. En returer utan ångerblankett kommer inte att behandlas
  3. Ångerfristen på 60 dagar gäller efter att du mottagit försändelsen. Returer som ligger utanför ångerfristen kommer inte att behandlas. Ångerrätten gäller inte på hygienartiklar vilket du kan läsa mer om ovan.
  4. Du står själv för returkostnaden.
  5. Vid godkänd retur kommer vi att återbetala hela beloppet, minus den fakturerade fraktkostnaden från Bring. På tyngre produkter så som airfryer och elscooter tillkommer en behandlingsavgift på 199 kr.
  6. Vid defekt förpackning eller uppenbar skada på produkten kan prisavdrag (minst 30% av värdet) förekomma.
  7. Har du haft en konversation med vår kundtjänst om t.ex. byte eller fel av produkt? Lägg då gärna ned en kopia av konversationen i paketet för kortare hanteringstid.
  8. Alla produkter över 10kg ska skickas direkt till vårt lager och inte till uthämtningsstället.

RETURADRESS

Elektronik C/o Boxflow

Lagergatan 4 26494

Klippan

Sverige

Logga in